مجموعه ترمه مارت شما را به خرید بهترین محصولات پارچه و اجناس تولید شده از ترمه دعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

خرید سرویس شاه نشین ترمه با بهترین کیفیت و قیمت

آنچه در این مقاله می خوانید...

ویژگی های سرویس شاه نشین ترمهتاریخچه ترمه‌بافی در ایرانسرویس شاه نشین ترمه در گذشته و حالترکیب رنگ ترمه در سرویس شاه نشین‌ ترمه
سرویس شاه نشین ترمه

در این قسمت از مقالات پارچه ترمه، قصد داریم درباره سرویس شاه نشین ترمه و طیف رنگ‌هایی که امکان دارد در این طراحی سنتی ببینید، با یکدیگر گفت و گو نماییم.

شاید نخستین مرتبه باشد که اسم شاه نشین ترمه به گوشتان خورده باشد. ولی به احتمال بسیار زیاد ، اگر گذری بر مکان‌های سنتی داشته باشید، این نشیمن زیبا به چشمتان خورده باشد.

شاه نشین که اسم اصلی آن، شاه نشین سنتی می‌باشد ممکن است با اسم هایی مثل خان سالار، شاه نشین ترمه، پشتی ترمه شاه نشین و … هم نامیده شوند. این نشیمن که یک محصول تولیدی از شهر زیبای یزد می‌باشد، با پارچه ای به اسم ترمه تولید می‌شود که دارای رنگ های متنوعی هستند که به صورت خاصی با همدیگر ترکیب گشته اند.

ویژگی های سرویس شاه نشین ترمه

معمولا شاه نشین ترمه  با اسامی مختلفی مثل خان سالار یا خان نشین و سرویس شاه نشین معرفی می‌گردد، که در حقیقت سرویسی می‌باشد که با حضور چند پشتی و تشک با طرح سنتی در کنار یکدیگر تولید می‌شوند.

شاه نشین‌ها از دوران قدیم، خیلی زیاد مورد توجه ایرانیان بوده است و به خاطر اینکه در دسترس افراد بزرگ خاندان قرار می‌گرفت، همواره دارای ارزش خیلی زیادی بوده است. یکی از مهم‌ترین دلایلی که موجب ارزشمند بودن سرویس شاه نشین می‌شود پارچه این سرویس است که جنس این پارچه های ترمه بسیار زیبا و فوق العاده تولید می شود.

پارچه ترمه یکی از  قدیمی‌ترین و ارزشمندترین هنرهای ایرانی می‌باشد که همیشه محبوب بوده است و هنوز هم  ارزش و اصالت  خودش را حفظ نموده است و مورد توجه افراد زیادی قرار می‌گیرد. پس طبیعتا از این پارچه گرانبها برای تولید سرویس شاه نشین ترمه استفاده می شود.

تاریخچه ترمه‌بافی در ایران

جالب است بدانید که خیلی از محققان بر این باور می‌باشند که ترمه نخستین مرتبه در آسیای مرکزی و در کشمیر تولید شده است و پس از آن این هنر در کشور ایران رواج یافته است.

ولی بیشترین عقیده در مورد نخستین تولد ترمه، مربوط به کشور ایران می باشد و این باور وجود دارد که این هنر ارزشمند نخستین مرتبه در دوران صفویه ظاهر شده است.

به صورت کلی پارچه ترمه یکی از زیباترین و  ظریف‌ترین طرح‌های پارچه‌ای می‌باشد که در دنیا به نام ایرانیان ثبت شده است . نخستین مرتبه صادرات ترمه در دوران شاه عباس صفوی بوده است که بعد آن رونق زیادی گرفته است و جهانیان ارزش این هنر اصیل ایرانی را شناختند.

سابقه تولید سرویس شاه نشین ترمه هم تقریبا همزمان با تولید پارچه ترمه در ایران است.

سرویس شاه نشین ترمه در گذشته و حال

یکی از مهم‌ترین کاربردهایی که ترمه در گذشته و حال دارد دوختن شاه نشین ترمه می‌باشد که باعث شده این پارچه همواره مورد توجه قرار گیرد.

در عصر حاضر برای طرح‌های سنتی در مکان‌های گوناگون می‌توان از شاه‌نشین ترمه در قسمتی از مکان مورد نظر استفاده نمود.

امروزه خیلی از سفره خانه ها و رستوران های سنتی از سرویس شاه نشین ترمه برای پذیرایی از مهمانان دوستدار سنت های ایرانی استفاده می کنند.

ترکیب رنگ ترمه در سرویس شاه نشین‌ ترمه

یکی از پر اهمیت‌ترین مسائل در زمینه زیبایی ترمه‌ها و همچنین ترمه‌های شاه نشین، ترکیب رنگ آنها می‌باشد. حتما تاکنون شنیده‌اید که رنگ‌ها می‌توانند در ذهنیت اشخاص به صورت مثبت یا منفی تاثیرگذار باشند. از این رو، این هنر دست موجب شده که افراد زیادی از این پارچه راضی باشند و افراد با سلیقه های مختلف آن را دوست داشته باشند و این پارچه ی نفیس مورد پسند افراد مختلف شود.

به صورت کلی  ترکیب رنگها در پارچه های ترمه را می‌توان به دو صورت مشاهده نمود. ترکیب رنگی در برخی از انواع ترمه‌های شاه نشین به صورت مخالف و ناهمگون می‌باشد. این در حالی می‌باشد که تولیدکنندگان در بیشتر ترمه‌ها، ترکیب رنگی با بکارگیری رنگ‌های مجاور، زیبایی و اصالت را خلق کرده‌اند.

رنگ‌هایی که بیشتر برای تولید ترکیب رنگ مجاور مورد استفاده قرار می‌گیرد ، به صورت مشتقات آبی و ترکیب با آبی‌های متمایل به سبز می‌باشد. ولی می‌توان در ترمه‌ها ترکیب رنگ‌های دیگر را هم مشاهده نمود که زیبایی آن‌ها به اندازه زیبایی ترمه های آبی می‌باشد.

یکی از ویژگی‌هایی که ترکیب رنگی ناهمگون و متضاد برای ترمه‌های شاه نشین خلق می‌کند، خنثی شدن رنگ‌های تند می‌باشد. از این رو شما با نگاهی کلی به ترمه‌ای با رنگ های متضاد ، می‌توانید ترکیبی ملایم و چشم نواز را ببینید.

برای انتخاب طرح و مدل دلخواه سرویس شاه نشین ترمه به سایت ترمه مارت مراجعه نمایید.

مدیر سایت

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره روی دکمه زیر کلیک کنید.

مشاوره و فروش

جهت خرید و فروش این محصول می توانید با ما در ارتباط باشید:

راه های ارتباطی:
(ساعات پاسخگویی بین 8 صبح الی 8 عصر)

phone icon شماره تماس:09307580424

whatsApp icon پاسخگویی واتساپ: کلیک کنید

email icon ایمیل: info@termehmart.com

telegram icon تلگرام: termehmart@

instagram icon اینستاگرام: termehmart@

مجموعه ترمه مارت شما را به خرید بهترین محصولات پارچه و اجناس تولید شده از ترمه دعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس بگیرید